onsdag 1 december 2010

Middagsbekymmer

Tänk att det ska vara så svårt att ändra på middagsmönstren! Korv, köttfärs och kyckling är det som mest går runt runt vecka efter vecka. Jag behöver inspiration till lättlagad nyttig middagsmat. Min intention som tyvärr lätt hamnar just på intentionsstadiet är att äta mer vegetariskt. Det gjorde jag för många år sedan och fastnade i gröna linser, röda linser och quorn träsket. Tänker ofta att till helgen ska jag lägga kikärter i blöt eller laga en god gryta. Ja så går helgen och inget blir gjort. Vad jag vill ha sagt är väl att lite middagstips skulle sitta fint.

3 kommentarer:

  1. Många av våra middagar här hemma kommer från toppen-kokböckerna "Gott och Grönt" och "Vegetariskt - Mat från Trädgårdscaféet Slottsträdgården Ulriksdal".

    SvaraRadera
  2. en veggi lasagne med dragon eller anis är skitgod! Hitta din blogg igår. Me to är plast tokig, dvs vill leva plast fritt! Sitter just nu och knapprar på plasttangenter och titt som tätt på plast musen.ska läsa vidare, keep up the good work! Ps, vad tyckte du om boken förgiftad?

    SvaraRadera
  3. Me: Har inte läst än, blir nog en julklapp till mig själv.

    SvaraRadera