måndag 29 november 2010

Ekologiskt te med plast

Trött, glåmig allmänt livlös gick jag och handlade häromdagen när jag fastnade i tehyllan. Jag älskar te, det har jag alltid gjort. Brukar med nostalgi och lite skimmer i blicken tänka tillbaka på när jag handlade löste när jag pluggade eller på den där fina teaffären på Hornsgatan som jag tyvärr alldeles för sällan går till. Tehyllan i en vanlig mataffär är okej men inte mer än så. Så ser jag Friggs ekologiska te i små askar. Blir glad, skakar lite på asken. Det låter bra. Det låter som att tepåsarna ligger löst, som att de inte är förpackade i något. Tänker att de förhoppningsvis är utan snöre (jag älskar tepåsar utan snöre).

Igår när jag öppnade asken blev jag besviken. Tepåsarna är individuellt förpackade i plast. Det är ekologiskt te javisst men förpackat på ett så dumt sätt. Varför Friggs, varför?


1 kommentar:

  1. Jag har en ynka pytte förståelse att det kan vara bra för aromen. Men jag reagerade precis som du - hallå, var är medvetenheten? Sånt förpackningsslöseri! Oturligt nog är det där teet gott :(

    SvaraRadera