onsdag 3 november 2010

Dyra droppar

Fick ett tips om dokumentären Dyra Droppar som går att se på SVT Play fram till 9 november. Har inte sett den själv än men det jag kan säga är: undvik att köpa vatten på flaska. Både i Sverige och utomlands. Är man orolig för vattnets kvalitet när man reser kan man ta med sig tabletter som renar vattnet. Oftast behöver man inte det. Vattnet är av fantastisk kvalitet på de allra flesta platser.

Investera hellre i en flaska som inte är av plast och som man kan använda om och om igen. Tipsa gärna om flaskor så lägger jag upp på bloggen.

Glöm inte: kranvatten är fantastiskt och gratis!! Ett bra motto är att aldrig släpa hem vatten i onödan och det gäller även läsk och juice.

Uppdatering: Har ändrat inlägget efter Fokus mot framtiden skrev denna kommentar:
Teflon, plast och även aluminium är ju material man ska passa sig för att förvara och tillaga mat. Läste i går att du rekommenderade en flaska i aluminium.... nä jag tror jag skulle undvika det. 

Kan även tillägga att det var jag som var virrig. Kleen kanteen görs i rostfritt stål (ej aluminium).  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar