tisdag 23 februari 2010

Mer om katalogutskick

Varför inte bara strunta i att betälla hem kataloger undrar Cecilia. Sparar ju på både papper och miljö. Det finns inget mer jag skulle önska än att slippa få hem de här katalogerna/reklamutskicken. Men grejen är att beställer man från Ellos på nätet så börjar de ändå skicka sin katalog och reklam minst en gång i veckan. Är man medlem hos Åhléns eller har klubbkort hos olika kedjor så skickar de också ut sina reklamutskick som ofta är inplastade. På ett smart sätt knyter de kunder till sig. Man ska samla poäng och få rabattchekar så man kan shoppa mer. Den enda lösningen jag kan komma på just nu är att inte skaffa sig några klubbkort. De är ju dessutom ofta i plast!

Åsa tipsar också om Reklamfritt.se där man kan avsäga sig utskick från bland annat Åhléns, Lindex och Ellos. Så sjukt bra.  

3 kommentarer:

  1. På http://reklamfritt.se/ kan man avsäga sig adresserad direktreklam, och även katalogutskick från många företag, bl a de du nämner (även om man har kundkort alltså). Hur bra som helst!

    SvaraRadera
  2. Men så sjukt bra!! Halleluja.

    SvaraRadera
  3. Hej, jag är medlem hos Ellos o har förbannat deras reklam flera gånger men sen skrev jag till deras kundtjänst o då fixade dom så jag slipper all deras pappersreklam.
    Det gäller ju tyvärr inte alla såna företag, de lever ju på sin köphets reklam..

    SvaraRadera