torsdag 26 november 2009

Svar från Estelle&Thild

Sånt här gillar jag. Johanna från Estelle&Thild lämnade kommentar efter mitt inlägg om ekologisk hudvård:

Hej!
Jag heter Johanna och arbetar på Estelle & Thild.
Jag vill bara informera om att vi absolut inte begränsar vårt ekologiska tänk till innehållet. Vi har till exempel helt valt bort onödiga produktkartonger, vi tillverkar förpackningarna utav miljövänlig plast och så långt det är möjligt undviker vi onödiga transporter.


Vår certifiering från Ecocert kräver att vi är miljövänliga i alla led.


Med vänlig hälsning


Alla på Estelle & Thild

Jag skäms!! Rätt ska vara rätt. Gällande de andra John Masters är också certifierade av Ecocert. Men på Weleda, Balm Balm, Dr Hauschka, Greenpepople så kan jag inte hitta någon info på deras hemsidor om att de är certifierade av Ecocert (rätt mig gärna om jag har fel). 

Sedan undrar jag ändå såklart över det här med miljövänlig plast. Vad är skillnaden mot vanlig plast? Känner mig verkligen som en amatör?

1 kommentar:

  1. Hej Emelie!
    Mitt namn är Emma Bergqvist och jag är produktansvarig på Weleda. Weleda är certifierade enligt BDIH och nu håller vi även på att certifiera våra produkter med NaTrue som är en av dom strängaste certifieringen för naturlig och ekologisk hudvård. Vi använder olika typer av förpackningar för att möta både miljökrav och bevara produkten på bästa sätt. Våra produkter finns i återvinningsbara glasflaskor, återvinningsbar PET och återvinningsbara aluminiumtuber. För att få mer information om NaTrue så besök gärna www.natrue.org eller kontakta mig eller min kollega Maria Bichel. emma.bergqvist@weleda.se maria.bichel@weleda.se

    SvaraRadera