måndag 23 maj 2011

Sommarens solskydd

Köpte jag häromveckan på lokala hälsokostaffären: Eco cosmetics spf 30, kostade 189 kr (finns i upp till spf 50 som ni ser på bilden) . Har hittils bara använt på minstingen och det funkar bra. Krämen är väldigt vit i början när man smörjer in men det försvinner snabbt. Kan återkomma med en mer utförlig recention när jag använt den mer själv. Okej det är så klart plastförpackning. Det är som vanligt sjukt svårt att undvika men någonstans känns det ändå lite bättre när man köper med eko innehåll. Fast jag vet att det inte är bra alls....

Tipsa gärna om fler solskydd som är eko, speciellt de som har annan förpackning.


2 kommentarer:

  1. Naturligt snygg hade ett inlägg om solkrämer för inte så länge sen och av de hon skrev om bestämde jag mig för att köpa Eco Cosmetics. Har inte testat den än själv, men det låter ju bra det du skriver.

    SvaraRadera
  2. Jag använder också Eco Cosmetics. Har SPF 50+ till mina barn och blandar ut den med lite kroppsolja när jag använder den till mig själv. Då blir det genast mycket prisvärt!

    SvaraRadera