torsdag 24 februari 2011

Ny ansiktstvätt

Har länge varit nyfiken på det svenska märket Luxsit men inte testat det än. Deras produkter är lite dyrare men inte svindyra (ja det beror ju förstås på vad man jämför med) och ett stort plus är att det är svensk tillverkat. Blev så glad när jag såg att tjejerna bakom Luxsit nu börjat tillverka lite billigare ekologiska produkter som bland annat finns att köpa på ICA.

I söndags när jag sprang in på vår närmsta ICA Maxi för att panik köpa välling slog jag till på Ansiktstvätten som kostade 105 kronor.

Började använda den på en gång och måste säga att jag är så nöjd. Huden känns inte det minsta uttorkad efter att man tvättat sig plus att allt smink faktiskt försvinner.







2 kommentarer:

  1. Skulle gärna vilja veta lite mer om den här - hur är konsistensen och hur luktar den? Är lite nyfiken på den själv nämligen och det börjar bli dags att köpa ny ansiktstvätt dessutom, men jag har svårt för de här lite mjölkigare varianterna.

    SvaraRadera
  2. Den är åt det mjölkiga hållet men är bättre än andra mjölkiga produkter. Har själv svårt för mjölkiga ansiktstvätter och visste inte vilken konsistens den här hade när jag köpte. Trots att det är åt mjölkiga hållet är jag väldigt nöjd. Tycker även den luktar gott. Det är ingen stark lukt.

    SvaraRadera