onsdag 22 september 2010

På sadeln igen

Efter att ha varit förkyld och hostig och några dagars ösregn kunde jag äntligen cykla till jobbet igen i morse. Det gick lite trögt i backarna men jag hoppas att jag snart är tillbaks i min gamla form. Var och handlade i lördags och reagerade som vanligt på att de flesta slentrianmässigt tar plastpåsar till all frukt och grönt de köper. Själv lägger jag det i korgen och på varubandet som det är och sen sköljer jag allt när jag kommer hem. Hur gör ni? Vad är den mest onödiga plast ni sett eller tänkt på?

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att det mest onödiga är "inneförpackningar" till saker som redan är förpackade. Sedan brukar vår Ica ibland ha inplastade grönsaker - det känns ju helt meningslöst!

    SvaraRadera
  2. Håller verkligen med om inneförpackningarna och de inplastade grönsakerna. Gurka i plast ja man undrar varför?

    SvaraRadera
  3. Individuellt inplastade grönsaker gör mig riktigt sur. Samt när man öppnar en helt vanlig förpackning av ngt slag och hittar allt individuellt plastförpackat - då känner man sig lite lurad.

    Eller varför inte när man beställt något på nätet och "luftutrymmet" i kartongen består av bubbelplast..

    SvaraRadera