torsdag 19 augusti 2010

Blivit med diskmaskin

I ett försök att spara tid men inte pengar har vi köpt mitt livs första diskmaskin. Äntligen ska vi slippa bråka om vem som diskar efter maten och börja bråka om vem som tömmer diskmaskinen istället. Jaha och nu ska man köpa sitt livs första spolglans (vad nu det är bra för) och sitt livs första diskmaskinmedel(visst heter det så). Men ursäkta vad ska man välja när i princip hela hyllan är så plastig så det förslår? Diskmaskinstabs (som jag tror det heter) individuellt förpackade i hårdplast - nej tack! Yes dualaction tabs med någon slags smörja i någon slags liten plastförpackning - nej tack! Ja hejsanhoppsan vad mycket plast som ackumuleras på de hyllorna. Jag börjar faktiskt nästan ångra att vi köpte den där diskmaskinen.

2 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka och grattis till diskmaskinen.
    Någon på ett konsument program sade en gång att vad skulle hända om kunderna tog av all plast i butiken och lämnade den där i stället för att ta med det hem och slänga... skulle det påverka butikerna och leverantörerna.
    Jag önskar det var butikens jobb att ta hand om det för kunde man lämna det kvar där skulle nog tillverkarna ändra sig snabbare?

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja förhoppningsvis skulle en återvinning direkt i affären påverka. Tyvärr känns det som att tillverkarna ofta kör med argument som "konsumenterna efterfrågar det här". Jag vet inget om andra konsumenter men jag vill ha bort så mycket plast som möjligt.

    SvaraRadera